Η μέθοδος των “Μετακινήσεων” έχει εφαρμογή μόνο στα ολιγοθέσια σχολεία (1/θ., 2/θ. και 3/θ. ) και μόνο στο Γλωσσικό και στα Μαθηματικά. Σχηματίσαμε δυο ισοδύναμες ομάδες, την “Πειραματική” και την ομάδα “Ελέγχου”. Συμμετείχαν σε κάθε ομάδα 7 δάσκαλοι, 7 ολιγοθέσια σχολεία και 60 μαθητές. Φροντίσαμε όλοι οι παράγοντες και ποσοτικά και ποιοτικά να είναι ισοδύναμοι στις δυο ομάδες. Με τη νέα μέθοδο θέσαμε προς έρευνα τρεις επιμέρους στόχους:
-
- Εξοικονόμηση χρόνου
- Σχολική επίδοση
- Πειθαρχικά παραπτώματα. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν:
- Με τη μέθοδο των “Μετακινήσεων” επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρόνου 30΄.
- Ως προς την επίδοση τα παιδιά της ομάδας αυτής υπερτέρησαν κατά 7,69%.
- Τα παιδιά της ομάδας Ελέγχου υπέπεσαν σε περισσότερα παραπτώματα από τα παιδιά της Πειραματικής, ήτοι: Στα 1/θ. 11 παιδιά, στα 2/θ. 3 και στα 3/θ. 2. Από τους 40 δασκάλους που δίδαξαν επί 2 χρόνια με τη μέθοδο των Μετακινήσεων 36 (90ο/ο) τη βρήκαν εξαιρετική, 3 (7,5ο/ο) πολλή καλή και 1 (2,5ο/ο) καλή.
Ερευνητική εργασία